Как да живеем в настоящето


Да живееш в настоящето не винаги е лесно. Понякога мислите ни са обзети от съжаление за минали събития или безпокойство за бъдещето, което може да затрудни насладата от настоящето. Ако живеете трудно, има някои прости стратегии, които могат да помогнат. Има малки неща, които можете да направите през целия си ден, като например да се научите да медитирате и да извършвате произволни актове доброта, дори и към непознати.
Започнете с нещо
малко. Макар че може да се изкушите напълно да промените начина си на живот, не е необходимо да правите големи промени, за да започнете да живеете в настоящето. Започнете с включването на нови навици един по един. След като почувствате, че сте усвоили навик, добавете нещо друго.
Например, вместо да се опитвате да медитирате 20 минути на ден веднага, започнете с опит да медитирате в продължение на три минути на ден. След това увеличете
времето си, докато станете по-добри в медитацията.
Разходете се до работа с телефона в джоба си. Не пишете и не говорете по телефона, освен ако не е спешно.
Пренасочете ума си, когато се лута. Нормално е умът ви да се скита, но за да живеете в настоящето , трябва да държите ума си фокусиран. Когато забележите, че вашият ум блуждае, използвайте пренасочване, за да се съсредоточите върху настоящето отново. Осъзнайте, че умът ви се скита, без да обвинявате себе си за това.
Не се безпокойте за себе си, ако умът ви блуждае. Нормално е да се скита понякога. Просто приемете, че сте направили малка умствена ваканция и върнете фокуса си към настоящето.
Променете рутината. Може да не живеете в настоящето, защото сте прекалено натоварени в ежедневието си. Един от начините, по който можете да станете по-съсредоточени е да промените своята рутина. Можете да направите нещо просто, като да промените начина, по който карате за работа, да променяте начина, по който се представяте, или да променяте любимата си история. Да направите малка промяна в някое от вашите съчетания може да е достатъчно, за да сте по-наясно със заобикалящата ви среда. 
Опитайте се да смените маршрута за вечерната си разходка или да добавите нов ритуал към ежедневието си.
Бъдете благодарни за почивките. Да чакаш нещо може да е дразнещо, но ако искате да живеете в настоящето, ще трябва да се научите как да мислите за изчакването като нещо добро. Вместо да станете нетърпеливи, когато трябва да чакате, практикувайте да сте благодарни за допълнителното време, за да забележите обкръжението си. Отнасяйте допълнителното време като почивка и оценявайте времето.
Например, ако трябва да чакате на дълга опашка, за да закупите сутрешното си кафе, определете това време, за да наблюдавате хората около вас. Докато го правите, помислете за това, за което сте благодарни в този момент.
Усмихвайте се и се смейте по-често. Животът в настоящето може да бъде предизвикателство, ако сте в лошо настроение или просто се чувствате малко зле, но усмивката и смяхът могат да ви накарат да се почувствате по-добре, дори да се насилвате да го правите. Ако откриете, че не сте фокусирани върху настоящето, защото се чувствате нещастни, насилвайте се да се усмихвате и да се смеете поне малко. Дори и да поставите фалшива усмивка и да се смеете по глупав начин, трябва веднага да започнете да се чувствате по-добре.