Здравословно хранене – мисия възможна


Здравословно хранене! Звучи ограничаващо и вероятно ни напряга. Сещаме се, че и такова нещо съществува основно, когато се сблъскаме с излишни килограми или здравословни неразположения. Но здравословното хранене е възможно и в останалото време, при това е по-лесно изпълнимо, отколкото изглежда.За начало може да правим малки стъпки всяка седмица, за да подобрим храненето си, докато усетим положителните резултати. Нормално е в началото
да бъде трудно да се спазят всичките осем стъпки, но постепенно и това ще се случи. Все пак е важно да поемем отговорност пред самите себе си за включване на един нов здравословен начин на хранене.Изключително важно е да включите в дневното си хранително меню възможно по-голямо разнообразие от цветове. Изберете червени, оранжеви и тъмно-зелени зеленчуци, като домати, картофи, броколи, моркови и други. Добавяйки плодове към храненето
си е по-вероятно да получите възможно повече витамини, минерали и фибри, от които се нуждае тялото.Основна част от здравословното дневно меню не изключва хляба. Един лесен начин да се ядат повече пълнозърнести храни е да се премине от рафинирано зърно към пълнозърнест хляб. Добре е да се яде пълнозърнест хляб вместо бял хляб. Дневното меню може да бъде значително обогатено, включвайки в него див ориз, кафяв ориз, булгур, елда, овес, киноа и други.Традиционното българско мляко е един богат източник на калций и други основни хранителни вещества. Избирайки мляко с по-ниска масленост ще си спeстим някоя калория и наситени мазнини.В здравословното хранене участват и различни чисти белтъчини, съдържащи се в птичето месо, морските дарове, варивата, като фасул и грах, яйцата. Ядките и семената се считат за част от групата на протеиновите храни.

Важно е да си спестяваме количествата сол и натрии. Обикновено на етикетите на пакетираните храни тези стойности са изписани.Диетолозите съветват да приемаме по-малко храни, които съдържат твърди мазнини. Основните източници са торти, бисквити, пици, тлъсти меса и така обичания сладолед.Експериментирайте с нови вкусове при своето здравословно хранене. Важен е акцентът върху плодове и зеленчуците. А лятото позволява това. Опитайте спанак с макарони, например. Използвайте предимно пресни, а не замразени и консервирани плодове и зеленчуци.Преминаването към здравословен режим на хранене е всъщност въпрос на собствен избор и, в началото, каляване на волята. След преодоляването на първоначалните препятствия с различни любими до сега изкушения, следващият етап изгражда един здравословен режим, с който ще бъдем здрави и красиви цял живот.