Как да се храним в горещините?
Как да се храним в горещините?


В летния сезон тялото ни се нуждае от леки, течни и освежаващи храни.
Намалете до минимум консумацията на месо, хляб, картофи, ориз, макарони, захара и сладки неща. Пийте по-малко кафе и газирани напитки. 
Използввайте летния сезон за да намалите и цигарите. Ако не можете, трябва да увеличите консумацията на сурови и или сварени на пара зеленчуци. 
Когато почуваствате жажда пийте вода минимум литър и
половина, към която за по - добър вкус можете да добавите малко лимонов сок. Тя не носи допълнителни каловии на организма и ще ви предпази от проблеми с бъбреците, ще изчисти тялото от токсини. Това е подходящ момент да свикнете да пиете пресни плодови соковем които много освежават. 
Не бива да забравяте че в летния сезон тялото се нуждае от повече течности, но без захар...
Горещините да опасни при хронични заболявания.
Хората с такива заболявания трябва да избягват свръхстудени и свръхгорещи течности и храни, както и тлъсто  пържено. 
Болните да не пътуват сами, а за тръгване на път се препоръчват ранните сутрешни или късните следобедни часове. 
На сърдечно болните се препоръчва да си мерят често кръвното си наляганем тъй като височките летни температури предизвикват разширяване на кръвоносните съдове и вариране на кръвното налягане.
Опитайте се да намерите помощ, ако се чувствате замаян, отпаднал, неспокоен или изпитвате силна жажда и главоболие... 
Преместете се на хладно място възможно най-бързо и намерете телесната си температура. Пийте вода или плодови сокове, за да се рехидратирате.
Починете си незабавно на хладно място, ако изпитвате болезнени мускулни спазми, най - често в краката, ръцете или корема, в много случаи след продължителни упражнения през горещите дни: потърсете медицинска помощ