Измамите с онлайн пазаруването


В днешното забързано ежедневие всеки намира по-лесни начини да закупи нужното от него и разбирасе търсейки най-добра цена.Масово започна търсенето на различни неща по интернет, защото е по-лесно поръчваш, доставят ти го до вратата и си плащаш, но разбира се си има и уловки.Много от продуктите които разглеждаме в сайтовете не отговарят на истината или са с нарушения по тях.
Искам да ви запозная с един случай, в който ние търсихме хубаво и
евтино, но това беше само една голяма измама и ние сме само едни от потърпевшите. Всички млади хора използват различни приложения на комуникация и много недоброжелателни хора се възползват от това.
При разглеждане на профил в социална мрежа ми излезе реклама на английски сайт за продажба на детски колички и кошарки,ние имахме нужда от бебешка количка и се спряхме на един доста примамващ и евтин модел,който на нашия пазар варираше на
цени от 900-1000 лв, а във въпросния сайт беше на изключително ниската цена от 90 евро. Примамени от това голямо намаление ние поръчхме артикула, заплатихме с кредитна карта и очаквахме отговор кога ще си получим пратката.След няколко дни,в който постоянно изпращахме имейли за да разберем какво се случва най-накрая получихме отговор с  номер на пратка и кьде да я проследим, но при въвеждане на номера излезе доставчик в Китай, въпреки че пишеше че сайта е английски. Пратката имаше движение и ние се успокоихме. Поръчката беше направена на 11,12,2018, а получихме известие от пощата на 30,12,2018г. че имаме пратка. С голямо нетърпение мъжът ми отиде да вземе пратката, но тук идва най-неприятния момент при получаване на пратката той получава едно малко пакетче, в  което има само една стоманена гривна, имитираща гривна на известни брандове. При получаване на този продукт ние бяхме много отчаяни, защото за това бяхме заплатили голяма сума, но ние сме млади и интересуващи се хора и още в първият работен ден се свързахме със защита на потребителите, а от там ни инструктираха че трябва да се свържем със европейските власти отговарящи за поръчки от чуждестранни сайтове.Искам да подчертая че ни дадоха координати с кого да се свържем и бяха изключително любезни.Свързахме се с европейските представители и от там ни казаха че ако няма координати за обратна връзка има 2 начина да подадем жалба и да си възвърнем парите. Единият начин беше да пишем молба до тях, а другият по-ефективен е  да оспорим транзакцията в банката.Ние отидохме в банката обяснихме какво е станало, принтирахме кореспонденцията която имахме и пуснахме оспорване на транзакцията.Искам да кажа че оспорване на транзакцията може да се прави до 9 месеца след получаване на дадена поръчка, така че ако има измамени и са в срок може да си търсят правата. След подаденото оспорване на 07,01,2019 г. парите бяха възстановени в сметката, но останаха блокирани за определен срок. На 25,02,2019г. парите ни вече бяха отблокирани и ние бяхме много щастливи, че успяхме да попречим на тези измамници да измамят още един човек.
Искам да кажа на хората, че всеки човек може да сбърка, но в повечето случай нещата могат да се наредят и нека бъдат внимателни когато пазаруват, особено от чужди сайтове.