15 съвета за здравословно хранене


1. Хранете се 3-4 пъти на ден, през не повече от 6 часа.
2. Винаги закусвайте. Не е нужно закуската да бъде огромна. Едно варено яйце и малко сирене ще дадат достатъчен старт на деня.
3. Приемайте източници на белтъчини с всяко хранене.
4. Ако желаете, към закуската може да прибавите парче плод.
5. Дръжте полезни малки закуски на работното си място или у дома. Така винаги ще имате с какво да захраните тялото си,
дори когато сте заети и нямате време да излезете или да приготвите храна.
6. Научете се да планирате. Приготвяйте храна от къщи, когато ви се налага да бъдете на място, където не може да си я осигурите. Така винаги ще се храните с качествена храна и няма да посегнете към лесно достъпните сладки и солени закуски.
7. Почистете дома си: изхвърлете или подарете всичко, което ви изкушава и пречи да създадете добри хранителни
навици. Махнете сладоледа и пригответе замръзнало кисело мляко с горски плодове. Подарете печените ядки и купете сурови. Махнете захарницата от масата и сложете мед на нейно място. С времето домът ви ще подслонява все по - малко вредни храни.
8. Ограничете обработените храни, богати на рафинирани въглехидрати, транс - мазнини, овкусители и консерванти.
9. Ограничете кафето. Вместо него приготвяйте зелен чай или освежаваща вода с лимон.
10. Осигурете достаъчно количество есенциални мазнини в диетата си от риба, зехтин или други студено пресовани растителни олия. Не избягвайте животинските мазнини, съдържащи се в месото и млечните продукти. Консумирайте натурална заквасена сметана и масло.
11. Оийте 2-3 литра вода на ден. Ако спортувате, може да прибавите още течности.
12. Консумирайте храните в близко до натуралното им състояние. Избирайте пълномаслени натурални млечни продукти, прясно месо и риба. Обработвайте минимално храните, които позволяват това.
13. Експериментирайте с храните и комбинациите между тях. Опитайте нови неща, като мусака от тиквички и т.н. Здравословната храна също може да е разнообразна.
14. Научете се да се забавлявате и да се храните здравословно. Не е нужно да страдате, защото сте в ресторант или на почивка. Поръчайте салатата със зехтин, вместо олио, рибата на скара вместо пържена и т.н. Впечатлете приятелите си с грижата за здравето си във всяка ситуация.
15. Надвийте изкушенията. Ако все пак се изкушите и посегнете към храна, която не е толкова полезна за вас, не забравяйте, че постоянните всекидневни и здравословни навици, а не постоянните лишения, са пътят към здраво и щастливо тяло. Ако много ви липсва определена храна, хапнете малко и се насладете на вкуса без да прекалявате.