Седем полезни навика срещу високото кръвно
Седем полезни навика срещу високото кръвно


Според международно изследване, 15 % от случаите на артериална хипертония могат да бъдат решени без лекарства. Нужно е само да се направят малки промени в начина на живот, които обаче имат голям ефект.
1. Коригирайте наднорменото тегло.
С годините сте качили излишни килограми, но толкова сте свикнали с новото тегло и фигура, че вече не ви прави впечатление. Това може да е опасно, тъй като затлъстяването е рисков фактор за
хипертония. Изследване на американски учени прави връзка между излишъка от мастна тъкан в тялото и увеличените нива на хормона лептин. Той изпраща сигнал до мозъка, че сме сити, но също така играе важна роля и за регулиране на кръвното налягане.
2. Спрете цигатите.
Ако имате установена хипертония, възраста ви е над 40 години и сте пушач, би било добре да откажете цигарите. Така снижавате риска от сърдечносъдови заболявания,
провокирани от високото кръвно, почти наполовина.
3. Движете се.
Движението е ключов фактор при хипертония. Според учените физическата активност регулира стойностите на кръвното налягане. Перфектният вариант е да комбинирате различен тип движение - ходене, танци, плуване, но да бъде всеки ден и поне 30 минути.
4. Не прекалявайте с противовъзпалителните средства.
Когато приемате твърде много лекарства от този вид, тялото произвежда по - малко простагландин, който има важно значение за редица процеси в организма. Той например притежава вазодилаторни свойства, което спомага за намаляване на артериалното налягане по естествен път. Прекаляването с противовъзпалителни средства може да наруши това равновесие.
5. Релаксирайте.
Постоянното чувство за безпокойство не е безобидно. То повишава адреналина, което се отразява на сърдечния ритъм - като го ускорява, и кръвоносните съдове - като ги свива. Това води до увеличаване на налягането. Дори леката депресия е в състояние да провокира хипертония. Затова е важно да се научите да релаксирате поне по няколко минути на ден.
6. Изхвърлете вредните съдове за хранене.
Пластмасовите кутии за еднократна употреба са за еднократна употреба и не бива да ги използвате за съхранение на продукти или като кутия за храна за офиса. За пиене използвайте стъклени бутилки. Според проучване на британски учени рискът от хипертония при жени в менопауза се увеличава близо 22 %, ако не спазват тези съвети.
7. Не се лишавайте от сън.
Честото недоспиване може да провокира появата на хипертония. Но е важно не само да спите достатъчно, а и сънят да бъде качествен. За да си го осигурите, не гледайте травмиращи филми точно преди лягане, не четете напрегнати кримки и забравете за телефона и таблета в леглото.