Медитация


Медиацията е практика в която дадено лице тренира ума, съзнанието и тялото, за да постигне физическо, емоционално, умствено и духовно развитие. Медитацията е съществен компонент на източните религии,
философии и духовни учения. Тя се практикува на изток повече от 5000 години, а в последно време с навлизането на източните духовни практики тя става популярна в Европа и на Запад. 
Различните медитативни практики и дисциплини обхващат широк спектър на упражняване и изпитване на умствена релаксация, покой на ума и концентрация.
style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: sans-serif; font-size: 14px;">Понятието медитация има широк  спектър от практики хата йога и чигун вариращи от техники, предназначени за насърчаване на релаксация, контакт с духовни учители и водачи, изграждане и овладяване на вътрешната енергия.

Медитацията е деликатно изкуство. Ще ви дам няколко стъпки как да медитирате. Трябва редовно да се медитира за да има ефект. 
1) Удобно време в което няма вероятност да бъдете обезпокоени и сте свободни да се отпуснете  и насладите. Подходящо време е рано сутрин по изгрев слънце или часовете по залез слънце са подходящи. Това време най подходящо защото можете да се заредите с енергия.

2) Трябва да се избере спокойно място без градски шум. Ако е невъзможно можете да пуснете запис на птичи песни, запис на море, водопад, успокояваща музика, музиката на природата.

3 Сяда  се удобно. Позицията която се взема оказва влияние. Сяда се изправен гръбначен стълб, отпускат се раменете, очите се държат затворени през цялото време. Аз лично сядам в поза лотос, но вие можете да седнете както си искате.

4) Не трябва да сте консумирали храна преди медитация защото вероятността да ви се доспи е доста голяма.

5) Може да започнете с лека загрявка преди медитацията за да може да се подобри кръвообращението. Можете да пробвате с поздрав към слънцето сутрин ако мислите да медитирате или с поздрав към луната ако предпочитате вечер да медитирате. 

6) През целия процес докато се прави поздрав към слънцето, поздрав към луната важно е дишането и не само за тези две изброени наричат се асана. Дишането също важи и докато се медитира. Дълбоко се вдишва и бавно се издишва.

7) Трябва да се усмихвате. Усмивката винаги води до позитивни емоции.

8) Намерете запис в който ви направляват какво да правите. Докато не научите стъпките сами трябва някой да ви води.

9) ВАЖНО!!!! КОГАТО ИЗЛИЗАТЕ ОТ МЕДИТАЦИЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА БАВНО ДА ОТВАРЯТЕ ОЧИТЕ СИ И БАВНО ИЗЛЕЗТЕ ОТ ПОЗАТА КОЯТО СТЕ ЗАЕЛИ.

10) :) :) :) Ще се почувствате изпълнени с енергия, ще бъдете много по- ползотворни и позитивни през деня.