Храни, които ще те избавят от пролетната умора.


1) Лимонов сок вместо оцет 
В 50мл. прясно изстискан лимонов сок има около 27мг. витамин С, който подсилват имунитета. Освен това лимоновия сок има алкализиращо действие и така намалява киселинността, която изстощава организма.

2) Консумирай повече вода 
Дехидратирането на организма дори и с 2% намалява жизнените му способности с цели 20%. През целия ден пий вода на малки порции,но също билкови
отвари, плодови сокове, супи.

 
3) Консумирай нишестени храни на всяко хранене
Спагетите, картофите, оризът и хлябът доставят на организма бавни глюциди, които успешно се преработват с умора.

4) Готви бързо без да се туткаш
Спагетите и ориза трябва да се варят за
кратко време, защото така намаляваш гликемичния им индекс. По този начин глюцидите им се усвояват много по-бавно и това осигурява енергия за много по-продължително време от обикновеното. Зеленчуците запазват повечето от най-добрите си витамини, ако се приготвят в дълбок тиган  за няколко минути.

5) Добави жълтък в спагетите
Жълтъкът може да набави витамин В
, който се съдържа само в животинските продукти- той е абсолютно необходим за обмяната на желязото и за производството на червени кръвни телца. Освен яйцата съдържат есенциални мастни киселини.

6) Използвай магданоз 
Тази любима и много полезна подправка е богата на желязо, нужни за формирането на червен кръвни телца и на витамин С, който пък улеснява усвояването на желязо. Също така магданоза е много полезен и за очите.

7) Не забравяй бананите
Бананите са истинска витаминозна бомба от В,С,Е, минерали и бавноусвоими глюциди.  Едновременно освобождават, освежават и засищат .

8) Хапвай шоколад
За десерт хапни малко черен шоколад 70%  е съдържанието на какао и така ще получиш добра доза магнезий- минерали, който регулира контрактирането на мускулите, балансира психиката и допринася за производството на енергия в организма.

9) Подправи киселото мляко с бирена мая на прах
Бирената мая съдържа най-много витамини от групата В сравнение с всички други хранителни продукти. Витамин В1 е необходим за превръщането на захарите в енергия. Поръсвай киселото си мляко с 1ч.л. бирена мая на прах, за да си осигуриш достатъчно от ценните вещества.

10) Приключи вечерята си с мляко и ориз
Перфектната вечеря която може да имате се състои от зеленчукова супа и мляко с ориз- чудесна комбинация съчетаваща бързи и бавни глюциди за насищане, триптофанът от млякото много добре улеснява заспиването. Това меню е бедно на мазнинии протеини, които смущават съня.