4 причини,поради които не отслабваме, въпреки че се храним здравословно.


Храните се здравословно, спортувате ,но въпреки това не постигате резултатите,които сте си поставили за цел. Ето четири от най-честите причини, поради които не отслабвате. Те са също толкова важни ,колкото правилното хранене и спортуването.
Първата причина, поради която не отслабвате е,че прекалявате с количеството храна,която приемате през деня,в това число и здравословната храна.Тялото се нуждае от определен хранителен прием за целия ден.
Когато надвишавате калориите,които приемате, вие качавате килограми (вие сте в т.нар. калориен излишък) и обратно, когато не приемате толкова калории,колкото са необходими на организма, за да функционира нормално и да поддържа килограми, вие отслабвате (вие сте в калориен дефицит). Има доста програми в интернет,чрез които да изчислите колко калории трябва да приемате на ден, за да отслабнете,качите или пък да поддържате
тегло. 
Как да се справим с това? Внимавайте с големите порции храна, които консумирате за закуска,обяд и вечеря. По-добре ги разпределете за целия ден така,че да можете да се храните през 2-3 часа, като не надвишавате необходимия калориен прием. Така не само ,че ще забързате метаболизма си и ще започнете да отслабвате, но и ще се чувствате заситени през цялото време и няма да прибягвате до излишни снаксове като бисквити, протеинови барове и други такива,пълни със захари храни . По-добре заменете тези храни с плод, смути, фреш или пък доза протеин, ако сте фен на протеина. И по възможност следете каква и колко храна сте приели през деня с помощта на различни приложения в интернет. И пийте достатъчно количество вода!
Втората причина,поради която не отслабвате е,че не се наспивате достатъчно.  Недостатъчният сън влияе негативно върху нивата на хормоните ви, апетита, настроението. Когато се лишавате от сън, се чувствате отпаднали и започва да ви се яде повече и то вредни храни! 
Как да се справите с това? Поработете над качествения си сън, зарежете телефоните поне час преди лягане , лягайте си рано и не спете до късно сутринта. 
 Третата причина е ,че не тренирате достатъчно.Ежедневните тренировки са от важно значение за метаболизма. Ако нямате време за фитнес или някакъв друг спорт, то поне отделете по един час на ден за няколко обиколки в парка или пък тренировка вкъщи,а защо не и скачане на въже (дори без въже). Има много клипове в интернет с идеи за тренировка удома, възползвайте се. И не забравяйте за правилото на десетте хиляди крачки на ден!
Последната причина са стресът и умората. В забързаното ежедневие сте подложени на стрес. Без значение дали е огромен стрес или пък на някакви малки нива на стрес през деня, това оказва негативно влияние върху вас и вашето душевно и физическо здраве. 
Как да се справите с това? Давайте си време за почивка, релаксирайте, излизайте сред природата, правете продължителни разходки в парка, вземете си домашен любимец (който да трябва да разхождате често) и много други такива идеи, за да се справите със стреса, не се застоявайте на дивана пред телевизора. Спортувайте и се хидратирайте.
Е, колко от изброените фактори смятате,че ви пречат да отслабнете?  Колко от тях допускате в ежедневието си? Сещате ли се за още причини?
Дайте на тялото си това ,от което има нужда - храна в нормални количества, редовно хранене, качествен сън, нужната доза спорт и движение, и то ще ви се отблагодари.