Как да запазим мотора
Как да запазим мотора


"как правилно да "зазимим" мотора".

 Няколко са нещата, които са важни да направим, за да "съхраним" мотора правилно за през студените периоди, а именно: - пълним резервоара до капачката (по възможност със 100+ октана бензин). По този начин ще сведем оксидирането по вътрешността на резервоара отвътре. Сиреч няма да ръждяса - запушваме му ауспуха. Като запушим дупето на мотора ще намалим и кондензирането в ауспуха,
респективно и цилиндрите, почти до нула. - вдигаме мотора на двете стойки. Ако имаме стойка, която отпред повдига мотора за тройника- най-добре. Така ще "отложим" изморяването на пружините, стоейки на едно място. А и ще предпазим гумите от сплескване, стоейки на едно място. - откачаме акумулатора. За акумулатора е бая дълга тема, затова ще изкажа МОЕТО мнение как да се процедира. Сваляме батерията от мотора и просто я оставяме настрани
някъде затворена. В месеца евентуално да се пусне на зарядно и да се зареди докрай. Филмите със закачено зарядно цял сезон, разреждане, зареждане, цикли-микли за мен са твърде голям филм. Моя акумулатор е евтин (под 50 лв) и хич не мисля да се вкарвам в прекалени "разправии" с цел да му дам живот още няколко месеца. Има гаранция две години и няма да го мисля толкова. - хубаво почистване на веригата с газ за светене /керосин/ и после хубаво смазване. Така ще я "запечатаме" и няма да ни ръждяса. - помпим гумите до максималното, дадено от производителя И накрая хвърляме покривалото на мотора, стягаме отдолу с ластика и хич не го мислим докато не се стопли времето и стане за каране. НЕ припалвайте мотора 1-2 пъти в седмицата за по няколко минути, ако не смятате да карате. Конденза ще му разкаже играта.