2.3 C
София
нд 16 фев. 25
- Advertisement -spot_imgspot_img
СвятДоклад на USAID предлага мерки срещу алтернативните медии

Доклад на USAID предлага мерки срещу алтернативните медии

- Advertisement -spot_imgspot_img

Повече от 70 процента от интернет потребителите в България, Гърция, Кения, Южна Африка, Чили и Аржентина научават новините от социалните мрежи, пише в доклад на Американската агенция за международно развитие (USAID). Федералната агенция, подчинена на правителството на САЩ, финансира частни технологични компании, медии, правителства и финансови институции по света.

В доклада се твърди, че хората страдат от „информационно разстройство“, причината за което са „дезинформацията“ и „теориите на конспирацията“. Хората вече не вярват на правителствата, институциите и традиционнните медии  и търсят алтернативни източници на информация.

За да спре този процес, USAID предлага различни мерки – от използване на фактчекъри до ограничаване на финансирането от онлайн реклама на медии, които публикуват „нежелано съдържание“.

Този доклад е наречен „Ръководство за дезинформация“ и е от 2021 г. Всичко написано в него се прилага стриктно днес – от фактчекърите до социалните мрежи.

Агенцията предлага да се обърне внимание и на геймърите, игрите и сайтовете за игри. Като пример USAID посочва, че основният проблем идва от алтернативни сайтове и анонимни лица. Сайтове като Discord, 4chan и Reddit позволяват на обикновените граждани да формират „интерпретации на света, които се различават от „основните източници.“ По този начин хората допринасят със собствените си „изследвания“ за по-широкия дебат, разсъждавайки колективно и изпитвайки се взаимно, за да създадат популистко преживяване, което оправдава, формира и подкрепя техните алтернативни възгледи.

Агенцията представя 10 вида дезинформация. Според анализа сатирата и пародията също са инструменти за дезинформация.

В доклада от 97 страници на USAID има раздел как да се ограничи онлайн рекламата за сайтове, които публикуват „нежелано съдържание“.

„Тъй като повечето онлайн рекламодатели не са наясно с риска от дезинформация на домейните, показващи техните реклами, поради автоматизирания процес на поставяне на реклами, те по невнимание финансират и разширяват платформи, които дезинформират. По този начин намаляването на тази финансова подкрепа, би попречило участници в дезинформация да разпространяват  съобщения онлайн. Бяха положени усилия за информиране на рекламодателите за техните рискове, като например заплахата за безопасността на марката чрез поставяне до нежелано съдържание“, пише в доклада. Рекламодателите трябва „да се стремят да пренасочат финансирането към новинарски домейни с по-високо качество“.

В допълнение към въздействието върху рекламодателите, агенцията отбелязва, че днешната медийна конкуренция и нарастващото недоверие към традиционните източници на информация причиняват големи проблеми, тъй като намаляват способността на държавата и големите медии да „оформят местния и националния диалог“.

Освен това експертите предлагат да се използват различни технологични инструменти за наблюдение на съдържанието в интернет и определяне на неговото съдържание. Като пример се споменава програмата за анализ Hamilton 2.0., чиято ранна версия (Hamilton 68) идентифицира несъгласните в Twitter като „руски ботове“. По-късно от документите „Twitter”, които Илон Мъск даде на независими журналисти, стана ясно, че това не са били руски ботове, а истински хора, в голямата им част дори американски граждани.

- Advertisement -spot_imgspot_img
Последни новини
- Advertisement -spot_img
Свързани статии
- Advertisement -spot_img